Kattmamma

Jävla Nellie rentutsagt, hon har ju fått fyra bedårande små kattungar som fyllde exakt två veckor igår. Detta verkade hon fira genom att vara ute i fem timmar. De första två timmarna var inget speciellt, det blev värre sen. Den tredje timmen vaknade de små och gick omkring och pep och pep och pep. Jag drog med mig Sigge ut för att kolla om vi hittade henne.

Jag är väldigt dramatisk av mig, var helt hundra på att hon hade gått upp till vägen och blivit påkörd. Hittade henne dock inte i något dike så då bestämde jag mig för att ett djur hade tagit henne, såklart!

Det gick så långt att Sigge ställde sig och gjorde modersmjölksersättning till de, som vi sedan försökte få i de, precis när vi håller på att ge upp hör jag en duns. Kollar ut genom fönstrer och där va kattjäveln. Hon sprang in och till sina kattungar. Det var fanimej på tiden tänkte alla här hemma, Sigge, Easy, jag och kattungarna.



3 av 4 kattungar på rymmen. Detta togs medan vi fortfarande var lugna..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0